Skip to content

Care-i treaba cu long-tail-ul

4 Noiembrie 2011

Conceptul „Long tail” se referă la o proprietate statistică – cu alte cuvinte, conform acestui concept o mai mare parte a populației se află la „coada” unei curbe normale („Clopotul lui Gauss”), și nu în mijloc.

Exemplele date (eu unul înţeleg mai uşor dacă am exemple) de marele Wikipedia în articolul legat de Long Tail sunt legate de Amazon şi Netfix, care aplică aceast concept, această strategie în afacerile pe care le conduc. Amazon are 60% din cifra de afaceri generată de vânzarea de bestsellers, iar restul de 40% din vânzarea de produse mici şi muuulte. Cu alte cuvinte şi-au dat seama că, dacă faci bani puţini, e bine să-i faci des!

Termenul a fost popularizat de către Chris Andersen, într-un articol din revista Wired. Tot el a elaborat şi o carte, pentru cei dornici să aprofundeze mai mult. Ea se numeşte :  The Long Tail: Why the Future of Business Is Selling Less of More (ISBN 1-4013-0237-8).

Mulţumesc Wikipedia.

Anunțuri

From → Relatii Publice

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: