Skip to content

tribesourcing

25 Octombrie 2011

Tribesourcing-ul este un proces de muncă strategică prin care o companie poate să adauge valoare brandului personal, prin developarea și colaborarea cu diferitele triburi conectate companiei. Abstract nu?

Am şi slide care vă explică mai bine.

http://www.slideshare.net/Mindjumpers/tribesourcing

Încă e totul abstract? Staţi că încep cu exemplele ca să mai elucidez puţin misterul. Tot mai multe companii se folosesc de acest mod gratuit şi foarte eficient de relaţionare cu publicurile lor directe.

Primul exemplu este compania Dell, care a învăţat pe calea cea grea de necesitatea tribesourcing-ului. Totul a început cu acum faimosul blogger, Jeff Jarvis, care a criticat serviciul cu clienţii al companiei. Expresia folosită de el a prins repede, ‘Dell Hell’ răspândindu-se cu viteza luminii în social media. Dell a reacţionat foarte târziu, vocea tribului începuse să afecteze tot mai tare brandul.

Din fericire, cei de la Dell au reuşit să întoarcă situaţia în favoarea lor, prin creearea unui blog foarte interactiv cu triburile sale, care foloseşte o voce umană, care poate răspunde în engleză, spaniola, chineză, japoneză şi norvegiană,  făcând totul mai accesibil şi mai deschis.

Un alt exemplu bun este cel al companiei Nike, care pe toate site-urile sale oferă posibilitatea clienţilor de a oferi feedback, de a propune soluţii şi idei noi, reuşiind astfel să afle direct de la clienţi dorinţele lor.

Anunțuri

From → Relatii Publice

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: