Skip to content

PR gone wrong

25 Octombrie 2011

Compania Ryanair a fost implicată într-un nou scandal, după ce câţiva membri ai acestei companii au reacţionat ca pe stadion la vederea unui articol postat de către un web designer, pe numele său, Jason Roe. Acesta postase că găsise un potenţial bug pe site-ul Ryanair, care schimba preţul biletelor la 0.00.

Deşi aveau mai multe opţiuni

1. Să posteze pe blogul lui Jason şi să-i mulţumească pentru această notificare şi să-i explice ce are de făcut pentru a achiziţiona biletul la preţul normal. Dacă ar fi oferit şi o reducere în semn de mulţumire s-ar fi putut transforma într-o situaţie pozitivă de PR.

2. Să rezolve problema şi nimic altceva, incidentul primind până în acel moment puţină atenţie.

3. Să-l insulte pe Jason în mod repetat şi extrem de variat.

Ce credeţi c-au făcut?

jason!
you’re an idiot and a liar!! fact is!
you’ve opened one session then another and requested a page meant for a different session, you are so stupid you dont even know how you did it! you dont get a free flight, there is no dynamic data to render which is prob why you got 0.00. what self respecting developer uses a crappy CMS such as word press anyway AND puts they’re mobile ph number online, i suppose even a prank call is better than nothing on a lonely sat evening!!

Angajaţii Ryanair au reuşit să agite apele, dar punctul pe I a fost pus de către comunicatul postat oficial de către companie:

“Ryanair can confirm that a Ryanair staff member did engage in a blog discussion. It is Ryanair policy not to waste time and energy in corresponding with idiot bloggers and Ryanair can confirm that it won’t be happening again.

“Lunatic bloggers can have the blog sphere all to themselves as our people are far too busy driving down the cost of air travel”.

În urma acestui post a venit o explozie de reacţii şi comentarii pe toate platformele, de la articole în publicaţii consacrate ca The Sun, The Daily Mirror la Facebook, Twitter, Digg. Blogosfera a reacţionat şi ea puternic la vederea acestor afirmaţii. Compania, care periodic este implicată în câte un scandal, a realizat pe calea cea grea cât de important e suportul blogosferei. Nu se cunosc date exacte referitoare la valoarea pierderilor suferite, dar un lucru este cert: acestea s-au accentuat substanţial în urma acestui scandal. Rămâne de văzut dacă departamentul de PR va încerca să remedieze această situaţie în vreun fel.

Dacă v-am făcut curioşi şi sunteţi lacomi:

http://www.economist.com/blogs/gulliver/2009/02/ryanair_insults_a_blogger

http://www.datadial.net/blog/index.php/2009/02/25/ryanair-is-their-attitude-to-online-pr-part-of-a-bigger-reputation-problem/

Anunțuri

From → Relatii Publice

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: